Varför skiljer det sig hur mycket jag har producerat i min solcellsapp och i Ale Els app?

Hej Ale El,

När jag går in i min solcellsapp som jag fick i samband med att jag installerade solceller hemma så står det ett antal kilowattimmar som jag har producerat. När jag sedan går in i Ale Els app så står det en annan lägre summa. Varför är det så?

Vänligen,
Karin

Kommentarer

  • Hej Karin,
    Tack för en bra fråga!

    I din solcellsapp ser du den totala produktionen medan du i Ale Els app ser hur mycket du har skickat ut till elnätet. Om vi säger att det står 100 kWh i din solcellsapp men 70 kWh i Ale Els app betyder det att du själv har förbrukat 30 kWh hemma.

    Hoppas det var svar på din fråga, annars får du återkomma!

    Med energifyllda hälsningar
    Kornelia