Varför höjs abonnemangsavgiften?

Abonnemangsavgiften 20A höjd med 1000 kr sen 2020 .Varför så stora höjningar och hur meddelas förbrukarna?
Ronny

Kommentarer

  • Hej Ronny,

    Tack för din fråga!

    För 20 ampere huvudsäkringar har vi totalt höjt de fasta avgifterna med drygt 1 000 kr från 2019 till idag, vilket blir 97 kr i månaden. Det blev ingen höjning under 2020.

    Vad har då pengarna gått till? De senaste fem åren har vi investerat över 200 miljoner kronor för att drift- och framtidssäkra elnätet. Utöver det har vi fått höjda kostnader i vår verksamhet, bland annat kraftigt ökade kostnader från regionnät samt högre kostnader för material och annat.

    Prishöjningarna aviseras via Alekuriren och på vår hemsida www.aleel.se

    Hoppas det var svar på din fråga, annars är du välkommen att återkomma.

    Med energifyllda hälsningar,
    Kornelia