Vad innebär timprisavtal?

Jag är intresserad av timprisavtal hos Ale El Elhandel, hur funkar det?
Dominik

Kommentarer

  • Hej Dominik, vad roligt att du är intresserad av att teckna elavtal med Ale El Elhandel!

    Timprisavtal innebär att du som kund betalar för din förbrukning under den timme som gäller. Det är alltså ett unikt pris som beräknas på ditt uttag. Alla elmätare läses av på timnivå men det är enbart om du väljer ett timprisavtal som du som kund kan påverka dina elkostnader utifrån när du väljer att förbruka din el.

    Det är fortfarande relativt ovanligt att privatpersoner har timprisavtal även om de flesta elhandelsbolag märker av en starkt ökad efterfrågan. För att kunna ha rörligt timprisavtal måste din elmätare kunna avläsa timme för timme det är ditt elnätsbolag som ansvarar för att din mätare kan det. I Ale Els elnät har alla elmätare byts ut och har den möjligheten.

    Skulle du ha fler frågor – tveka inte att kontakta vår kunniga kundservice på 0303-33 24 00 eller mejla till info@aleel.se

    Med energifyllda hälsningar,
    Kornelia