Vad innebär certifieringen Schysst Elhandel?

Hej!
Jag undrar vad certifieringen Schysst Elhandel innebär. Jag har sett den rosa loggan på lite olika ställen och undrar varför det är en fördel att ett elbolag är certifierat?
Rikard

Kommentarer

  • Hej Rikard, vad roligt att du vill veta mer om certifieringen Schysst Elhandel!

    Certifieringen är framtagen av branschorganisationen Energiföretagen Sverige, i syfte att elkunder ska känna sig trygga i sitt val av elhandelsföretag. De elhandelsbolag som väljer att certifiera sig måste leva upp till hela 18 kundlöften.

    För oss på Ale El Elhandel är det viktigt att våra kunder känner sig trygga när de tecknar ett elavtal med oss och därför är det en självklarhet att vi är certifierade med Schysst Elhandel.

    Du kan läsa mer om certifieringen genom att klicka här!

    Med energifyllda hälsningar,
    Kornelia