Vad har ni för olika betalsätt hos er?

Hejsan, jag skulle vilja veta på vilka olika sätt jag kan få faktura från er.
Vincent

Kommentarer

  • Hej Vincent, tack för din fråga!

    Hos oss på Ale El kan du välja mellan e-faktura, e-postfaktura och traditionell pappersfaktura. Du kan även välja autogiro för smidigare betalning – som ett komplement till den betaltjänst som du har valt. Här nedan kan du läsa mer om de olika alternativen:

    Autogiro
    Fakturan kommer med posten, men beloppet dras direkt från ditt bankkonto på förfallodagen. Du kan anmäla autogiro till oss på flera olika sätt. Beställ autogiro via din internetbank eller fyll i nedan formulär och signera med BankID. Du kan också hämta nedan blankett och fylla i manuellt eller kontakta oss så skickat vi hem en blankett.

    E-faktura
    En e-faktura skickas direkt till din internetbank, du får ett meddelande när den kommit dit.
    Du godkänner beloppet och pengarna dras därefter automatiskt från ditt konto på förfallodagen. Beställ e-faktura via din internetbank.

    E-postfaktura
    En e-postfaktura får du till den e-postadress som du har valt. Är du nyinflyttad och ska teckna elnätsavtal kan du göra valet på vår hemsida, när du fyller i flytta in-formuläret. Du kan även kontakta vår kundservice för att välja denna typ av betaltjänst. Kom ihåg att om du ändrar e-postadress behöver du kontakta oss – så att fakturan inte skickas fel.

    Med energifyllda hälsningar,
    Kornelia
  • Hej,
    Kan jag få min faktura skickad till Kivra?

    Mvh,
    Olof
  • Hej Olof,

    Tyvärr kan du inte få din faktura skickad till dig via Kivra i dagsläget.

    Med energifyllda hälsningar,
    Kornelia