Vad betalar jag för mitt elnätsabonnemang?

Hej jag undrar hur mycket jag betalar för mitt elnätsabonnemang hos Ale El. Vad består mina kostnader av?
Oliver

Kommentarer

  • Hej Oliver,

    Ditt elnätsabonnemang består av flera olika delar:
    • En fast avgift (beräknas på hur stor huvudsäkring/amperestorlek du har).
    • En rörligt avgift (för själva överföringskostnaden av el).
    • Energiskatt (den flyttades från elhandelsfakturan till elnätsfakturan den 1 januari 2018).
    • Moms (som betalas med 25 procent på summan av både elnätskostnaden och energiskatten).
    Du hittar hela prislistan för Ale Els elnätsabonnemang här!

    Med energifyllda hälsningar,
    Kornelia