Vem röjer snö i bostadsområdet?

Vår entreprenör JH Spårservice AB snöröjer alla större vägar och cykelvägar, samt större ytor (t ex parkeringar, förutom din egen parkeringsyta), med undantag för Strömsholm där Morbergs fastigheter sköter detta. Snön röjs nattetid eftersom det mesta ska vara röjt när det är dags för de flesta av oss att lämna hemmet för skola och jobb. Det är inte samma maskin som både snöröjer och sandar, utan en sandningsmaskin jobbar parallellt med att sanda alla snöröjda ytor.

Hallstahems fastighetsskötare skottar där JH Spårservice inte kör. Vi börjar sanda mindre gångvägar vid 7.30 på vardagar samt handskottar och sandar vid entréer. Vi snöröjer även på helger och kvällar vid behov, efter att Spårtjänst gjort sitt.

Gå försiktigt där vi ännu inte hunnit sanda!
Hallstahem

Kommentarer

  • Här ute i Strömsholm är det ingen av fastighetsskötarna som skottar och sandar dom åker en sväng tittar in i soprummet och åker härifrån Så det får vi skotta och sanda själva
    Ewa Carlsson
  • Hej Eva!
    Vi anlitar Morberg Fastigheter som ser till att det blir plogat och sandat i Strömsholm. Fastighetsskötarna ska stödsanda om det behövs. Dock finns det hinkar med sand för hyresgästerna att själva använda - ibland är någon i huset snabbare ut än fastighetsskötarna eller Morberg.
    Lina Andersson