Varför finns grind/bom?

Varför finns dom? På surbrunnsvägen 6 är den öppen dygnet runt, satt på min balkong under 45 minuter och det rullade säkert in 20-30 bilar under tiden. Hämtade sopor, barn, pant, lämnade barn,matvaror och övriga små ärenden. Riktigt irriterande när små barn cyklar, scootar där osv. Ta bort bommen så de lata kan köra som de vill! Fy attans!
Granne

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga. Bommarna ökar säkerheten på våra gårdar genom att det minskar trafiken och sänker hastigheten. Det är viktigt att samtliga som öppnar bommen också stänger efter sig.
    Ingela Liss Kågebäck Marknads- & Kommunikationschef