Varför blir det kondens på mina fönster?

Jag har relativt nya fönster, ändå blir det kondens på den tidigt om morgonen. Varför?
Hallstahem

Kommentarer

  • Imma eller kondens på fönster kan dyka upp under hela året och ha flera orsaker. Generellt uppkommer imma av att värme möter kyla. När varmare luft möter en kallare yta kondenseras fukten i luften till små droppar. Som på det kalla dricksglaset på en varm sommardag. Om du behöver oroa dig eller inte, skiljer sig beroende på om det är kondens inuti, på utsidan eller på insidan av fönstret. Här kan du läsa om kondens, och vad du kan göra.
    Lina Andersson