Vad är skillnaden mellan Äldreboende, Trygghetsboende 55+ och 55+ boende?

Hallstahem

Kommentarer

  • Vi har flera boendeformer för äldre, som innebär vissa skillnader.

    Trygghetsboende 55+
    För dig som är över 55 år erbjuder vi Hästhovens Trygghetsboende 55+ på Hästhovsvägen 1 i Östra Nibble, samt Myrans Trygghetsboende 55+ i Kolbäck. Här finns personal i huset alla dagar i veckan, samt möjlighet till gemensam lunch. Det anordnas även sociala aktiviteter som till exempel sittande gymnastik, bingo och musik. På Hästhoven har du även tillgång till gym med instruktörer vissa dagar. Lediga lägenheter visas under Sök ledigt.

    55+ boende
    Trädgårdsgatan 55+ på Trädgårdsgatan 4 i Hallstahammar är vårt 55+ boende. Här finns hiss och lägenheterna är extra tillgängliga med breddade dörrar och välutrustade badrum.  Du måste vara minst 55 år för att få teckna ett hyresavtal här. Det som skiljer detta boende från ett Trygghetsboende, är att det inte finns personal i huset alla dagar i veckan, eller möjlighet till gemensam lunch eller gym. Lediga lägenheter visas under Sök ledigt.

    Äldreboenden Strandgården och Lövåsen
    I Kolbäck äger och förvaltar vi äldreboendet Strandgården och i Hallstahammar har vi äldreboendet Lövåsen. Det är kommunen som fördelar dessa lägenheterna genom behovsprövning. Har du frågor om lägenhet här ringer du dem direkt på tel 0220-240 00.
    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning
    (Uppdaterad )
  • Hej!
    Jag har en undran. Är det bara vissa lägenheter som är så kallat 55+-boende eller är det hela fastigheter/trappuppgångar?
    Monica
  • Hej,

    Det är hela fastigheter som är 55+ boende på adressera som är nämnda i den tidigare informationen.

    Aryet Özer Kundvärd, Kundcenter
  • kan man lägga bevakning på 55+ boende?
    Julianna
  • Hej!

    Du kan inte lägga in bevakning på alternativet 55+ boende men under mina sidor på hallstahem.se kan du välja prenumeration och välja egenskapen markplan eller hiss.
    Genom att välja den egenskapen får du ut ett mejl när vi publicerar något inom den kategorin och då även en avisering på 55+ boende då de ingår i den kategorin.

    Med vänlig hälsning
    Maria

    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning