Bokar jag städbesiktning själv och kan jag lämna in nycklarna utanför arbetstid?

Hej! Jag har min lägenhet hos er till och med sista juli men vill flytta ut tidigare och håller nu på att flyttstäda. Jag funderar på hur man gör med slutbesiktningen. Behöver jag boka en tid själv och behöver jag i så fall vara med när den görs? Eller gör ni en slutbesiktning när jag lämnat in nycklarna? Sen undrar jag också hur jag gör för att lämna in nycklarna, när jag lämnade in uppsägningen gjorde jag det i ett fack utanför erat kontor. Kan jag göra likadant med nycklarna, och därmed lämna på en helg, eller ska jag komma in till er under era öppettider och lämna dom?

Med vänlig hälsning
Ebba

Kommentarer

  • Hej Ebba!
    Du bokar själv en tid för besiktning med din områdessamordnare. Ring 0220-77 40 00 så kan vi koppla dig rätt. Besiktningen sker före du lämnar in nycklarna, så att du har en chans att åtgärda eventuella brister i städningen. Du behöver inte närvara under besiktningen, däremot brukar vi rekommendera det (dock inte under corona). Nycklarna kan lämnas in i vårt poströr, dock är du fullt ansvarig för dem tills vi registrerar dem nästkommande arbetsdag. Samtliga utkvitterade nycklar ska lämnas in. Saknas en nyckel kommer vi att debitera för låsbyte. Lycka till med flytten!
    Lina Andersson