Får man slänga trädgårdsavfall i bruna tunnan?

Bor i ett radhus och då blir det ju så att man pysslar i den lilla trädgård man har. Kan man slänga trädgårdsavfall i den bruna tunnan (ogräs)? Eller kan ni ställa dit tunnor så man kan slänga det? Blir inga stora mängder och då känns det drygt att åka till återbruket hela tiden, eller spara i påsar hemma.
Sandra

Kommentarer

  • Hej!

    Lite ogräs är okej att slänga i den bruna tunnan, men större mängder får man åka till återbruket med.

    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning