Ska jag själv byta batterierna i brandvarnaren?

Kollar ni att min brandvarnare fungerar, eller hur ofta måste jag testa den?
Hallstahem

Kommentarer

  • Brandvarnaren innehåller fasta batterier som har en livslängd på 8-10 år och de kan inte bytas. Batterierna kontrolleras när sotaren besöker lägenheten. Men testa brandvarnaren själv med jämna mellanrum - gärna inför julhelgen varje år. Fungerar den inte - kontakta Hallstahem, så kommer en ny på plats. Vill du ha en sms-påminnelse när det är dags att testa brandvarnaren? Anmäl dig här!
    Lina Andersson