Parkering-/och garageplats

Hej, jag har blivit erbjuden en parkeringsplats hos er men såg nu att det kommit ut ett garage vilket jag helst vill ha. Hur ser reglerna/möjligheterna ut i det här läget? Låt säga att jag accepterar parkeringsplatsen sålänge, försvinner min chans att söka garageplatser istället eller hur ser era regler ut här? Är det mer fördelaktigt att tacka nej till parkeringsplatsen och vänta på garage?

Med vänliga hälsningar,
Emma

Kommentarer

  • Hej!

    Det är två separata köer för p-plats och garage så väljer du att att tacka ja till p-platsen påverkar det inte dina möjligheter att få ett garage. Det är även tillåtet att ha två p-platser samt ett garage kopplat till den lägenhet du hyr.

    Så det finns ingen nackdel att börja med en p-plats.

    Med vänlig hälsning
    Maria

    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning