Vad händer om jag blir erbjuden en lägenhet och tackar nej?

Jag har många ködagar och vill se hur mina dagar står sig för de attraktivare områdena och på större lägenheter. Kan jag intresseanmäla och tacka nej om jag blir erbjuden? Vad händer med mina dagar om jag tackar nej till erbjuden lägenhet?
Camilla

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din frågor, här nedan kommer svar.

    1. Jag har många ködagar och vill se hur mina dagar står sig för de attraktivare områdena o på större lägenheter.
    Det är svårt att ge generella svar på kötid då det skiftar mycket från lägenhet till lägenhet beroende på vilka som just då sökt. När det gäller större lägenheter är oftast kötiden lång med anledning av att vi inte har så många inom Hallstahems bestånd. Det är inte ovanligt att den som får första erbjudandet har stått i kö ca 4-5 år och detsamma gäller de mer efterfrågade områdena.

    2 .Kan jag intresseanmäla och tacka nej om jag blir erbjuden?
    Du kan tacka nej till den lägenhet du blir erbjuden. Du har cirka 5 dagar på dig när du fått erbjudandet att titta på lägenheten eller alternativt få bilder och därefter fatta ett beslut om du önskar tacka ja eller nej.

    3. Vad händer med mina dagar om jag tackar nej till erbjuden lägenhet?
    Det händer inget med dina ködagar om du tackar nej. Men tackar du nej eller inte svarar på fyra erbjudanden inom ett år blir du spärrad från att söka under 6 månader. Uteblivet svar räknas som ett nej.

    Hoppas du fått svar på dina frågor är det något mer du funderar på är du välkommen att ta en ny kontakt.

    Med vänlig hälsning,
    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning
  • Hej!

    Ja då är svaret att det är mycket troligt att dina ködagar kommer räcka till.

    Med vänlig hälsning
    Maria

    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning
  • När jag lagt in ett intresse på en lägenhet. Hur lång tid tar det innan jag får veta om den gåt till någon annan eller när jag får ett erbjudan?
    Nils Jonasson
  • Hej!

    Är du den som är först i kö går erbjudande ut morgonen efter att publiceringstiden gått ut på hemsidan.

    Är du inte först i kö kan vi inte ge svar exakt hur lång tid det tar innan erbjudande kommer. Det är helt beroende på hur snabbt de före dig i kön svarar på sitt erbjudande, generellt har man cirka 5 dagar på sig att lämna svar.

    Du kan hela tiden följa flödet under "mina sidor" på hallstahem.se.
    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning