Det är så kallt i lägenheten, när kommer värmen i elementen?

Jag fryser konstant och elementen är kalla, när sätter ni igång värmen i huset?
Sara Andersson

Kommentarer

  • Hej Sara! Värmen är på - den är aldrig avstängd. Värmen styrs centralt via vårt värmesystem och reglerar kontinuerligt temperaturen hemma hos dig. Målet är minst 20 grader.

    I övergången mellan sommar och höst varierar temperaturen utomhus mycket och det påverkar även värmen inne. Även vid större temperaturväxlingar tar det tid för våra värmesystem att hänga med. Värmesystemet ställer nämligen in sig efter utomhustemperaturen. När vi har kallare nätter och varmare dagar, som på höst och vår, tar det ibland ett tag innan systemet hittar rätt balans. Då kan du uppleva att det blir kallare i lägenheten. Dock reglerar systemet detta på någon dag, så ha tålamod och avvakta lite med att göra felanmälan. Har du väntat i ett par dagar och fortfarande inte har 20 grader inomhus, hör av dig till oss med en felanmälan.

    Här kan du läsa mer om hur du kan påverka inomhusklimatet.
    Lina Andersson
    (Uppdaterad )