Jag är orolig att någon blir misshandlad i grannlägenheten, vad ska jag göra?

Jag hör skrik och dunsar hos grannen, det känns inte bra. Vad gör jag?
Hallstahem

Kommentarer

  • 1. Knacka på hos grannen
    2. Hämta hjälp från andra grannar
    3. Ring Polisen på tel 112 om läget känns akut

    Tack för ditt mod och Huskurage - du kan rädda liv!

    Är du orolig för att någon far illa kan du göra en orosanmälan till kommunens individ- och familjeomsorg. De kan hjälpa till med stödsamtal, skydd, tillfälligt boende och ekonomisk hjälp till den som är drabbad. Du kan vara anonym. Barn/ungdom dagtid tel 0220-24604, vuxen dagtid 0220-24207 eller kvällar och helger 021-392066.
    Lina Andersson