Hur kan jag undvika att drabbas av vägglöss?

Jag har hört att det är ovanligt, men är ändå orolig. Vad kan jag göra för att minska risken?
Hallstahem

Kommentarer

  • När du bor på hotell - ställ inte resväskan precis vid sängen och låt kläderna stanna i väskan. Kolla sängen, ser du spår av spillning tar du en bild, visar receptionen och ber att få byta rum. Tvätta allt du haft med dig i 60 grader när du kommer hem. Samma sak om du köper begagnade möbler - kolla noga efter tecken på spillning innan du tar hem det.

    Här kan du läsa mer om vägglöss och andra skadedjur, på flera språk
    Lina Andersson