Hur går en vägglus-sanering till?

Min lägenhet har konstaterats med skadedjur, vägglöss. Hur går saneringen till?
Hallstahem

Kommentarer

  • Det vanligaste är kembehandling. Då besprutar vi tak och golvlister, under sängar, soffor och andra möbler när vi kan misstänka att vägglöss har krupit in. Saneringen tar tid. En normaldrabbad lägenhet behöver tre kembehandlingar med tre veckors mellanrum (ägg kläcks efter tre veckor), därefter en slutbesiktning. Under tiden ska hyresgästen bo kvar i lägenheten, inte ta emot besök eller besöka andra. Man måste också tvätta kläder och sängkläder noggrant under hela perioden. Följer hyresgästen instruktionerna vi ger, så står Hallstahem för kostnaden av saneringen. Måste lösöre, t ex madrasser, slängas så behöver man ta kontakt med sitt försäkringsbolag för ersättning via hemförsäkringen.

    Lina Andersson