Hur fungerar ködagarna?

Vad behöver jag göra för att ställa mig i och behålla min plats i bostadskön?
Hallstahem

Kommentarer

  • Ködagarna räknas upp med en poäng per dag. Du måste aktivt ställa dig i bostadskön om du är hyresgäst - du får alltså inte köpoäng per automatik om du bor hos oss. För att sen behålla dina ködagar måste du logga in på Mina Sidor minst en gång om året. Vi rensar kontinuerligt i kön för att den hela tiden ska vara relevant och aktuell.
    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning
  • Hej
    funderar lite, har ställt mig i kö för lägenhet i Hallstahammar är det lång kö? Har sökt på några lägenheter men ingen tur ännu vill gärna veta om det är många före mig.hälsningar Elizabet

    Elisabet
  • Hej!

    Tack för din fråga Elisabet. Det är svårt att ge dig ett exakt svar på din fråga. Kötiden skiftar mycket från lägenhet till lägenhet beroende på vilka som just då sökt. Det viktigaste är att vara aktiv i sitt sökande.

    Andra saker som också spelar in är vilken typ av lägenhet du söker, storlek m.m. Har du fler funderingar är du annars välkommen att ringa uthyrningen på 0220-774002.

    Annars önskar vi dig lycka till i ditt framtida sökande!

    Med vänlig hälsning
    Maria
    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning
    (Uppdaterad )
  • Hejsan 👋 jag har fått ett bostadskontrakt hos er men jag skulle vilja bli aktiv i kö på lägenheter igen. Hur gör man så man blir aktiv igen ? Mvh sofia
    Sofia
  • Hej!

    Tack för din fråga. Om du loggar in på hallstahem.se och under fliken prenumerationer kan du åter aktivera din plats för bostad. Behöver du hjälp att aktivera dig i kö så ring uthyrningen på 0220-774002 så hjälper vi dig.

    vänlig hälsning
    Maria
    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning
    (Uppdaterad )
    Hej
    Undrar om ert nya kösystem
    När vi sökte och fick lgh, då var det inget prat om att båda skulle stå i kö
    Vi antog att det räckte med en kösökande
    Nu visar det sig att min hustru ej har stått i kö enligt er,fast vi båda står på hyreskontraktet
    Vi anser att vi båda ska ha samma köpoäng
    vad händer om jag avlider. Hustrun har då kanske inga eller dåligt med poäng. Blir hon utslängd eller kan hon bo kvar?
    Tacksam för svar med förklaring om varför ni gjort om kösystemet
    Mvh Tommy Larsson
    Norra Prästgårdsgatan 9
    Tommy
  • Hej Tommy,

    I samband med att vi gjorde om vårt fastighetssystem så så blev ingen av med sina ködagar det man behövde göra som sökande var att uppdatera sin intresseanmälan igen. När man tecknar ett hyresavtal hos Hallstahem så nollställs ens ködagar och man behöver aktivt själv välja att ställa sig i kö igen för att samla ihop poäng. Gällande bostaden ni har idag kan vi se att ni båda står på bostadsavtalet vilket innebär att om det händer något med den ena partner så skrivs kontrakten över. Vid ytterligare frågor var god och kontakta uthyrningen!
    Med vänliga hälsningar
    Aryet Özer Kundvärd, Kundcenter