Hur får ett garage användas?

Hej! Jag har två funderingar ang garage. För det första - ska inte de som har garage  förvara sin bil/mc där ? Hur kommer de sig att ni godkänner användning av garage som förråd när de finns personer som är i behov av garage med rätt användningsområde? Hur kommer det sig att det är billigare att hyra ett enskilt varmgarage än en parkering i ett plåtskjul där man delar med andra?
Johanna

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga. Hallstahem godkänner inte att garage används som förråd utan de hyrs enbart ut för parkering av bil/mc. Detta regleras även enligt kontraktet. Om ett garage används i fel syfte vill gärna få information om detta så att vi kan ta kontakt med hyresgästen.

    Priserna på garage skiftar av flera olika anledningar. Generellt är garage i fristående länga dyrare än garage i befintliga hyreshus. Priserna kan även variera beroende på garagets byggnadsår. För ytterligare frågor kontakta vår växel på telefonnummer 0220 77 40 00.

    Med vänliga hälsningar
    Aryet Özer Kundvärd, Kundcenter