Klassas försörjningsstöd som inkomst?

Hej! Om man har försörjningsstöd som inkomst, kan man hyra en lägenhet hos er då?
Lamis

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga.
    Försörjningsstöd räknas inte som godkänd inkomst enligt Hallstahems uthyrningspolicy. Sökanden måste ha inkomst gällande minst 6 månader räknat från inflyttningsdagen för att betala hyran. Med godkänd inkomst menas lön, pension, företagarinkomst eller a-kassa.

    Med vänlig hälsning
    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning
  • Hej Om man har försörjningsstöd och även en godeman som går i god för en ekonomisk. Kan man hyra lägenhet hos er då ?
    Linda
  • Hej!

    Nej, det är inte möjligt att hyra lägenhet med anledning av att försörjningsstöd inte räknas som en godkänd inkomst. Att du har en god man gör ingen skillnad.

    Med vänlig hälsning

    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning