Får man röka på balkongen?

Hallstahem

Kommentarer

  • Ja, det får du, såvida du inte bor i ett rökfritt hus. Vi kan som hyresvärd inte förbjuda våra hyresgäster att röka i ett hus som inte är rökfritt, men som boende bör du alltid ta hänsyn till dina grannar. Vi rekommenderar att du pratar med grannar som stör. Om du röker är det viktigt att inte slänga ut fimpen från balkongen, utan släck den i vatten och släng sen i restavfallet.

    Ingela Liss Kågebäck Marknads- & Kommunikationschef
  • Vad ska man göra åt grannar som röker i trappen? Det luktar rök in i vår hall och den lukten stannar kvar länge.
    S
  • Hej,
    Man får självklart inte röka i trapphus, har man grannar som röker i trapphuset så behöver man kontakta sin områdessamordnare, kontakt uppgifter till din samordnare finns i ditt trapphus.
    Med vänliga hälsningar
    Aryet Özer Kundvärd, Kundcenter
  • Jag undrar hur man gör om röklukt tränger in från grannar,om dom röker under sin fläkt t.ex.? Är det tillåtet at röka under fläktar nuförtiden? Undrar detta inför ev. kommande flytt med rökare som grannar. Efter stambyten har jag bott några av era lgh. både före och efter- där matos och rök har trängt in lätt p.g.a. nutidens "klenare" isoleringar efter renoveringar där man inte ersätter rivna områden i väggar/tak med murbruk som det var innan (sett med egna ögon, då bott i lgh. under pågående stambyte).

    M.v.h/Anna
    Anna
  • Hej Anna,

    Den som bor i en hyresrätt har rätt till att röka i sin lägenhet eller balkong men ska ta hänsyn
    till sina grannar. Har du fler frågor gällande din bostad kontakta din samordnare, kontakt uppgifter finns i trapphuset.
    Med vänliga hälsningar
    Aryet Özer Kundvärd, Kundcenter