Får man installera en egen diskmaskin, tvättmaskin eller torktumlare?

Hallstahem

Kommentarer

  • Ja, men ta hjälp av en behörig fackman på installationer. El och vatten behöver kopplas korrekt för att inte riskera vattenskador. Vi på Hallstahem erbjuder i dagsläget inte denna tjänst.
    Aryet Özer Kundvärd, Kundcenter
    (Uppdaterad )
  • hej.

    En fundering. Jag har en fackman som kan hjälpa mig att installera en diskmaskin åt mig. Han funderade på om det är okej att ta bort det skåp som diskmaskin ska stå i och vi funderar på om det kan vara så till nya hyresgästen eller om vi måste återställa skåpet den dagen jag flyttar? tänker att det kanske är skönt för nästa att ha en diskmaskin i lägenheten?

    vänligen Cathrine
    cathrine
  • Hej!
    Om skåp tas bort så behöver du spara det samt vara beredd på att återställa den dag du flyttar. Alternativet är annars att stämma av om nästkommande hyresgäst önskar ta över diskmaskinen, som du föreslår. Har du fler funderingar ta gärna en kontakt med din samordnare. Kontaktuppgifter till honom finner du i ditt trapphus och här på webben.

    Med vänlig hälsning
    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning
    (Uppdaterad )