Får man hyreshöjning vid särskilda åtgärder, t ex nya fönster eller dörrar?

Jag har fått en hyreshöjning pga nya fönster. Får Hallstahem göra så utan mitt godkännande?
Moa

Kommentarer

  • Hej Moa!
    Då ett fönsterbyte räknas som en standardhöjande åtgärd för din lägenhet så har vi som hyresvärd rätt att höja hyran. Beloppet är förhandlat med Hyresgästföreningen. För lägenheter i storlek 3 rum och kök eller större behöver vi vid vissa större ingrepp ett hyresgästgodkännande innan arbetet påbörjas.

    Andra standardhöjande åtgärder kan vara skalskydd (såsom t ex porttelefoni), säkerhetsdörr och förbättrad ventilation. Vi informerar alltid om höjningen i god tid före.
    Lina Andersson