Kan jag ta bort mitt badkar?

Hej! Jag bor på Surbrunnsvägen och i dagsläget så har jag badkaret i badrummet.  Jag undrar om jag kan byta ut den till duschen och installera en tvättmaskin istället?
/mvh Leila
Leila

Kommentarer

  • Hej!

    Om du kan ta bort badkaret är beroende på vilken adress du bor på. På Surbrunnsvägen är det stambytt och där går det att ta bort badkaret. Badkaret tillhör lägenheten och ska sparas i ditt källarförråd. Om du gör förändringar i badrummet kom även ihåg att det inte är tillåtet att borra i väggarna detta för att inte förstöra ytskiktet.

    När du sedan ska installera tvättmaskin är det viktigt att kontrollera att installationen görs korrekt för att undvika vattenskador. Hoppas du fått svar på dina frågor. Har du fler funderingar kan du kontakta din samordnare, aktuellt telefonnummer finns i ditt trapphus.

    Vänliga hälsningar
    Maria
    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning