Hur fungerar era cykelrensningar?

När kommer ni tömma cykelrummet på Södra Kapellgatan 1? Om man har punka på cykeln men man vill ha den kvar, ska man märka den på något vis för att Hallstahem inte ska rensa bort den?
L

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.
    Jag har inget datum för kommande cykelrensning på Kapellgatan 1. Men om rensning ska göras aviseras detta i trapphuset i förväg samt att Hallstahem lämnar lapp på de cyklar som vi misstänker är övergivna.

    Sedan har ni cirka två veckor på er att ta bort lapp från cykel om den ska vara kvar.

    Har du fler frågor är du välkommen att kontakta oss på nytt.

    Med vänlig hälsning
    Maria

    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning
  • När ni gör cykelrensningar kollar ni med polisen om cyklarna är polisanmälda? Jag har blivit av med 2 cyklar ( polisanmält båda) varav den ena från mitt låsta förråd på fasan vägen.

  • Hej!
    Tack för din fråga.
    Vi aviserar alltid före vi gör våra cykel rensningar, i trapphuset och via sms. Alla misstänkt övergivna cyklar får en lapp fastlimmad. Tas lappen inte bort inom en vecka så tar vi cykeln och förvarar den inlåst hos oss i sex månader. Enligt lag är vi skyldiga att göra det, oavsett cykelns skick. Under den här perioden kan du som saknar din cykel höra av dig till oss - då ger vi förstås tillbaka den mot beskrivning. För mer info kontakta Kundcenter.
    Ebrahimsheik Yassin Kundvärd, Kundcenter