Hur lång uppsägningstid är det vid byte?

Hej
Om man byter lägenhet inom hallstahem, har man då 2 månaders uppsägningstid på sin lägenhet då? Låter konstigt om det är inom hallstahem. Om det är så, varför är det så? Frågar åt min mamma mvh Carina

Carina

Kommentarer

  • Hej!

    Som hyresgäst har du 2 månaders uppsägningstid vid byte inom Hallstahem istället för de 3 månader som är ordinarie uppsägningstid vid avflytt. Den kortare uppsägningstiden är en service mot våra hyresgäster för att underlätta att söka en ny lägenhet. Under uppsägningstiden ska även omkringliggande administration så som besiktning av lägenheten, uthyrning med mera hinna utföras.

    Mvh
    Maria

    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning