Byte av elmätare

Hej. Vi har fått brev från Mälarenergi att det kommer ske byte av elmätare framöver. Sitter mätare i varje lägenhet så att Mälarenergi ska besöka alla, eller finns den i t ex källaren?
Behöver man som hyresgäst göra något?
L

Kommentarer

  • Hej!

    I de flesta fall behöver de inte i lägenheten utan elmätaren sitter i källaren.
    Men för att vara säker på vad som gäller för just din adress kontrollera med din samordnare, hans kontaktuppgifter finner du i ditt trapphus och på hallstahem.se.

    Med vänlig hälsning

    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning