När kan man få borgensman?

Hej! Jag undrar om man kan få borgensman och hur går man tillväga då?
Tatiana

Kommentarer

  • Hej!

    Kravet är att den sökande själv ska ha en stadigvarande inkomst minst 6 månader räknat från inflyttningsdagen som ska stå i proportion till den aktuella bostadens hyresnivå. I de fall där vi godkänner borgensman kan det bero på att den sökande har en inkomst, men till exempel är timanställd och inte kan uppvisa att inkomsten är stadigvarande. Grundkravet är alltid att den sökande ska ha en inkomst som täcker hyran och övriga omkostnader för att leva och bo.

    Med vänlig hälsning

    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning