Högtalare på iPhone 6S MYCKET dålig

Hej
Har ett bekymmer som jag inte riktigt vet hur jag ska göra. Skulle vilja ha feedback ifrån andra användare om dom har samma problem. Har min andra iPhone 6S nu, fick min första inbytt pga högtalar fel. Om man tex spelar upp öppnings ringsignalen på högsta volym så hör man tydligt att högtalaren slår igenom vid vissa toner, alltså som att högtalaren är trasig. Skramlande ljud. Var på Apple Store och testade alla som var på deras bord och 9/10 hade samma problem. Fick den inbytt iallafall, men problemet kvarstod. Det tydligaste jag märker är om jag spelar in akustisk gitarr, alla bas toner slår igenom och det låter otroligt dåligt. Går knappt att lyssna på. Det är även om man spelar in via video. Har läst ganska mycket på nätet och det verkar vara ett problem, men ingen har skrivit något om att inspelningen är dålig, bara att ringsignalerna knastrar. Har testat på 6 plus men där är det inget fel. Gjorde nyligen en jämförelse på 4S, 5S, 6S, spelade in samma gitarr slinga och jämförde ljudet. Har en video på det, alla andra modeller är bra förutom 6S. Har varit i kontakt med Apple via chat och frågat hur jag ska göra, den första 6S var köpt i USA och går därför inte att lämna tillbaka. Och jag kan heller inte sitta och byta ut telefon efter telefon tills jag får en som funkar. Vore bra om ni gjorde en artikel kring det här och kolla om andra användare har samma bekymmer, har som sagt även en video du skulle kunna tillägga.

Med vänlig hälsning, Robban

Robban

Kommentarer

  • Hej Robban,
    Tack för din kommentar. Jag tror du har mer framgång om du postar din fråga på t.ex http://www.99mac.se/. Aapl.se skriver inte sina egna artiklar.

    Magnus