Varför Kundo Chat?

  • Guida kunden rätt

    Ge extra hjälp till de som inte hittar svaret själva och öka den upplevda tillgängligheten och servicen.

  • Hjälp till fler

    Med Kundo Chat är ni på plats direkt när det behövs och når de målgrupper som annars inte hade hört av sig.

  • Snabbare lösning av ärenden

    Tiden ni arbetar per ärende minskar. Och till skillnad mot i telefon så ni kan prata med flera kunder samtidigt.

  • Smarta funktioner

    Färdiga svar för att slippa skriva samma sak flera gånger, se var kunden befinner sig på er sajt m.m.

  • Överträffa förväntningarna

    Chatt är ofta den mest uppskattade kanalen, samtidigt som kunderna oftast inte förväntar sig att en chat ska finnas.

  • Ökad försäljning

    Kom närmare era kunder och hjälp dem att slutföra sina ärenden hos er.

Så jobbar våra kunder med Kundo Chat

FOREX Bank använder Kundo Chat för att hjälpa kunderna till rätta och öka konverteringen på hemsidan

Så använder du Kundo Chat

  1. Placera chatten på er webbplats

    Välj vilka sidor chatten ska synas på och placera några rader kod på er webbplats. Ni anpassar chattens utseende och vilka som ska kunna svara på chattar direkt i verktyget.

  2. Kunden chattar med er

    Chatten visas på webbplatsen när era medarbetare är tillgängliga. Kunden klickar på chatten, möts av ett välkomstmeddelande och kan direkt ställa sin fråga.

  3. Medarbetare svarar på chattar

    Chatten tilldelas automatiskt till en tillgänglig medarbetare som får en tydlig notis i Kundo. Medarbetaren kan nu besvara chatten, se vilken sida kunden befinner sig på och skicka och ta emot filer. Flera chattar kan hanteras samtidigt.

  4. Historik och statistik

    Alla chattar sparas och kan sökas upp i efterhand. De kan också kategoriseras med taggar, tilldelas till kollegor och följas upp. Kunden kan kontaktas via sin e-postadress. Överskådlig statistik visar nyttig information om antalet chattar och hur ni hanterat dem.

Är Kundo Chat något för dig? Boka en demo med oss.