Kundo Chat

Fördelar med Kundo Chat

  • Användarvänligt verktyg

    En snygg, responsiv och användarvänlig chatt. Lika enkel att använda för er som för era besökare.

  • Ett personligt bemötande

    En kundchatt gör att ni kan erbjuda den personliga närvaro på er hemsida som förväntas av era besökare.

  • Snabbare ärendehantering

    Snabbare än mail, enklare än telefon. En chatt hjälper er att lösa era besökares problem direkt.

  • Smarta funktioner för effektiv kundservice

    Färdiga svar, statistik, tilldelning av ärenden och flera andra funktioner som underlättar för er kundservice.

  • En chatt hjälper fler

    En digital chatt ökar era chanser till kontakt med fler målgrupper. Ni kan dessutom hantera flera chattar samtidigt.

  • Öka försäljning online

    Öka försäljningen genom att alltid finnas tillgänglig för potentiella kunder online.

Så jobbar våra kunder med Kundo Chat

FOREX Bank använder Kundo Chat för att hjälpa kunderna till rätta och öka konverteringen på hemsidan

Så fungerar Kundo Chat

  1. Placera chatten på er webbplats

    Välj vilka sidor chatten ska synas på och placera några rader kod på er webbplats. Ni anpassar chattens utseende och vilka som ska kunna svara på chattar direkt i Kundos kontrollpanel.

  2. Kunden chattar med er

    Chatten visas på webbplatsen när era medarbetare valt att visas som tillgängliga för chatt. Kunden klickar på chatten, möts av ett välkomstmeddelande och kan enkelt ställa sin fråga.

  3. Medarbetare svarar på chattar

    Chatten tilldelas automatiskt till en tillgänglig medarbetare som får en tydlig notis i Kundo. Medarbetaren kan nu besvara chatten, se vilken sida kunden befinner sig på och skicka och ta emot filer. Ni bestämmer själva hur många chattar som ska kunna hanteras samtidigt.

  4. Historik och statistik

    Chatthistorik sparas och kan sökas upp i efterhand. De kan kategoriseras med taggar, tilldelas till kollegor och markeras för uppföljning. Chattar registreras på kundens kundkort och ni kan snabbt se om kunden kontaktat er i fler kanaler. Överskådlig statistik visar information om antal chattar och hur ni hanterat dem.