Skillnad utloppet, inloppet, mynnar?

Hej! Jag kollar på vad som påverkar sjön Asplången (648610-152098) och i er modelldata per område kan jag välja tre punkter i sjön "Utloppet av Asplången", "Inloppet i Asplången" och "Mynnar i Asplången". Data skiljer sig mycket mellan punkterna och jag är fundersam över vilken punkt/punkter som jag bör använda samt hur de kan ses i relation till varandra för att se t.ex. hur mycket påverkan som sker i sjön respektive uppströms. Tack på förhand.
//Elina
Elina P

Kommentarer

  • Hej Elina och tack för din fråga!

    Utloppet av Asplången - det vatten som rinner ut ur Asplången
    Inloppet i Asplången - det vatten som rinner in i Asplången via Lillån
    Mynnar i Asplången - det vatten som rinner in i Asplången via Göta Kanal

    Mängden vatten i Utloppet av Asplången är ungefär summan av inloppet + mynnar + det vatten som rinner till sjön från området runt sjön.

    MVH

    Maud Hydrolog