möjligt fel i Vattenstatus

Jag klassar Askeröfjorden och får info om att det inte finns tillräckligt med data för näringsparametrarna. Om jag då väljer att ok:a endast ett år så ser jag att det finns tillräckligt med data i grafen.
I bollgrafen står nitrogen vinter och nitrogen sommar när det borde strå nutrients summer och nutrients winter.

För klorofyll gå det inte att ändra i "change options"

Carina Erlandsson

Kommentarer

  • Hej Carina,

    Felet med att det visas som att det inte finns data, men att det egentligen finns beror sannolikt på fel i hur vi hanterar vinterperioden som går över ett årsskifte. Ett fel som tyvärr har återkommit trots att jag rättat det upprepade gånger. Vi ska rätta till det igen och lägga till ett test så vi kontrollerar att det inte återkommer. Tack för att du påpekade det!

    I bollgrafen så har det blivit fel i den engelska versionen, det är riktigt i den svenska. Det rättar vi upp till nästa release.

    Jag kan inte återskapa ditt fel för klorofyll, jag kan ändra i "data requirements" för klorofyll. Skicka gärna en länk till ditt workspace (alltså kopiera bara adressen i webläsaren och skicka till mig) så kan jag hämta samma inställningar som du har och se om jag kan få fram samma fel då.

    Lena Mätdataexpert kustvatten