Lokal evapotranspiration

Under fliken månadsvärden, bör "lokal evapotranspiration" ses som potentiell eller verklig evapotranspiration?
Tove

Kommentarer

  • Hej
    Ursäkta sent svar! Det är verklig evapotranspiration.

    Men tänkt på att SMHI inte garanterar riktigheten i de uppgifter som tillhandahållna data representerar eller att de kan användas för det ändamål användaren avser. Underlaget ska betraktas som vägledande för samhällets allmänna behov, framtaget med den bakgrundsinformation och metod som varit tillgänglig vid beräkningstillfället.

    MVH
    Maud Hydrolog