KARV saknas i flera vatten i Jämtland

Jag har noterat att det saknas information om utsläpp från flera avloppsreningsverk i Jämtland, tex för Lofssjön (delaroID 16496). Avloppsreningsverket i Lofsdalen är dimensionerat för 6000 pe, men enligt källfördelningsdata är utsläppet satt till 0 kg. Är anledningen att KARV som bygger på infiltrationsteknik inte är med i beräkningsunderlaget?
Juha Salonsaari

Kommentarer

  • Hej
    Ursäkta sent svar!
    Uppgifterna är från SMP, så det är vad det finns till PLC7. Under hösten kommer PLC8 och då kan det vara med.
    Det är viktigt att verksamhetsutövarna rapporterar till SMP så att så mycket som möjligt finns där.

    MVH
    Maud Hydrolog