Beräkna 100-årsflöde

I vattenwebb finns det uppgifter om olika flöden för ett specifikt delavrinningsområde ex HQ50. Det finns inga uppgifter om HQ100 i vattenwebb men finns det något sätt att beräkna HQ100 på ett bra sätt ? Går det att korrelera HQ50 med HQ100 ? Eller har ni data för HQ100 tillgängligt någonstans ?
Jenny

Kommentarer

  • Hej
    Då tidserien som används som underlag är en 30-årsserie tycker vi inte det är relevant att beräkna HQ100. De finns inte beräknade.

    MVH
    Maud Hydrolog