Stänga av Live Caption (textremsor)

Ibland dyker en Live Caption remsa upp när jag lyssnar på nyheter i SR-appen i mobilen. Hur stänger jag av den/blir av med den? Vill inte ha den och den är alltid i vägen.
Marita

Kommentarer

  • Hittade den själv till slut. Tryck på en volymkontrollknapp och ta fram den menyn så finns live caption under inställningar där.
    Marita
  • Hej Marita!
    Tack för att du berättade det, som jag säkert får anledning att tipsa andra lyssnare om framöver.

    Funktionen är alltså inget som ligger i vår app, utan finns med i själva Android-systemet, se här:
    Översätta tal till text med Live Caption
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.