LÖST: SR Play stängs om jag väljer avsnitt från tablå (iOS)

Jag har version 24.4.6, den senaste vad jag vet.
När jag trycker på den svarta tablån, inte den gråa, försvinner appen och ljudet tystnar. Appen är inte stängd och man kan få fram den igen. Se bifogad skärminspelning.
Det var inte så här tidigare och ska naturligtvis inte vara så nu heller. Man kan ju inte trycka på en programpunkt för att få ev. mer information eftersom appen försvinner, se bifogad skärminspelning.
En annan sak är att när appen startar kommer det en kort ”ljusblixt” vid ett tillfälle. Vad är det bra för? Eller är det bara ett misstag. Störande i vilket fall som helst
För övrigt förstår jag inte varför den gråa
tablån kommit till, den är bara irriterande
Lennart Gustafsson
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Tack för en utomordentlig felrapport, där filmen gör det tydligare vad det är som händer!

    Jag lyckas inte återskapa detta problem i min app, men är osäker på vilken del av den svarta tablån det är du trycker på när appen "kroknar".

    Krasch?
    Appen är inte stängd och man kan få fram den igen. Se bifogad skärminspelning.
    Appen ser dock ut att krascha vid det tillfället! När du åter går in i appen kommer du till startsidan, inte där du senast befann dig, vilket hade varit fallet om appen hade legat öppen i bakgrunden. Den laddas dessutom inunder någon sekund och det är i den processen vi ser "blixten", eller snarare en helt vit sida flimra till. Även går snabbt (bra uppkoppling och smart kodad app + att appen kanske delvis redan ligger öppen) så tar det längre tid att starta den än i vanligt viloläge.

    Samtidigt har du ju rätt, appen ligger med bland dina öppna appar och så det är som om delar av appen kraschade men att det samtidigt ligger kvar någon del av appen som är öppen.

    Testa att helt svepa bort appen och därefter starta om den. Går det något långsammare än hur det blev i filmen? Och (viktigast) kan du återskapa problemet? (Omstarter kan, som du säkert har märkt, råda bot på allehanda tekniska problem,i allt från kopieringsapparater till mikrovågsugnar!)

    Vita flimret
    Att en vit sida flimrar förbi handlar nog om att någon del av appen laddas innan inställningen för om du vill ha appen i ljust eller i mörkt läge har lästs in.

    Det i sig är ett separat förbättringsområde, som vi kan försöka skruva på. Eftersom appen hos dig är mörk, har du appen inställd på mörkt läge eller att den ska följa mobilens systeminställningar. Vilket färgtema har du inställt på Min sida?

    Sammanfattning av mina frågor:
    1. Var i tablå-vyn trycker du när appen kraschar?
    2. Försvinner problemet om du tvinga appen att avsluta (sveper bort den)?
    3. Tar det något längre tid att starta om appen efter "bortsvepning"?
    4. Har du mörkt färgtema eller har du ställt in att appen ska följa systeminställningen?

    Annika Webbmaster
  • Hej
    Tack för svar. Här är mina kommentarer punkt för punkt.

    1. Jag trycker på den svarta programlistan på vilken programpunkt som helst. På min skärminspelning syns vilken programpunkt jag trycker, texten på programpunkten blir en aning mindre och grå i en halv sekund innan appen försvinner. Jag gjorde detta ofta i tidigare versioner för att läsa mer om programmet (om det fanns något mer), men det går ju inte nu när appen bara försvinner och man kommer tillbaka till startsidan när man tar tillbaka den.

    2. Att avsluta/svepa bort gör ingen skillnad. Detta kom med senaste uppdateringen (24.4.6 (1299)), har aldrig sett det innan.

    3. Kan inte avgöra om det är någon skillnad. Är det någon så är den liten.

    4. Jag har mörkt färgtema alltid.

    Lennart Gustafsson
  • Tack, även en kollega har nu rapporterat in samma fel, så om utvecklarna inte heller kan återskapa det, kan de se det på hennes mobil!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Felet i version 24.4.6 ska nu vara åtgärdat bakom kulisserna och efter nästa uppdatering slipper du problemet. Att jag inte fick samma fel, beror på att jag alltid går till tablån via kanaler (länken i appens nederkant) och i den vyn trycker på tablån.

    Krascherna uppstår endast när man, som du och min kollega, navigerar till tablån via spelaren.
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret
  • Hej
    Tack för det. Jag prövade att gå till tablån på samma sätt som du och det gick bra. En annan fördel med det är att man slipper den grå listan. Ser fram emot uppdateringen.
    Lennart Gustafsson
  • Nu finns en ny version av appen ute där denna bugg är löst. Tack för hjälpen!
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Jag har hämtat den och det fungerar nu.
    Tack för det.

    Mvh
    Lennart
    Lennart Gustafsson
  • Härligt! Denna bugg var allvarlig, men hade två bra saker med sig:
    1. Du upptäckte ett alternativt sätt att nå tablån
    2. Nu vet du hur du når supporten, om det dyker upp frågor framöver
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.