Sändning på datorn avbryts varje timma

Hej utmärkta P2!
Lars Jönsson, pensionär, boende i Aachen, Rheinland, DE.
När jag lyssnar till P2 med min lap-top, avbrytes sändningen ca varje timma. Tvungen att klicka för att fa tllbaka er kanal. Varför?
Lars Jönsson

Kommentarer

  • Hej Lars!

    Kan felet uppstå när datorn går in i strömsparläge efter en viss tid? Så här kan du se över det:

    1. Gå in under Windowsmenyn
    2. Välj kugghjulet för Inställningar
    3. System
    4. Energialternativ
    Där finns det lite olika inställningar. Att bildskärmen slår av sig efter en tid ska inte spela någon roll för ljudet. Den viktiga inställningen är Försätt datorn i strömsparläge efter... Reglera den tiden efter vad du tycker är vettigt! Vid batteridrift är det nog bra att detta inträffar, men kanske inte efter en timme utan efter lite längre tid?

    När datorn är nätansluten kanske strömsparläget bara ska gå på när du själv väljer att slå på det, och då kanske Aldrig är lämpligt?

    Hoppas att detta var till hjälp!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.