Lägsta ljudnivån i SR Play

Hej,
Jag uppskattar verkligen appen SR Play och har lyssnat på radion utifrån den i hela mitt liv.

Men, jag tycker det är lite frustrerande att lägsta ljudnivån, alltså snäppet innan ljudlöst, är så högt. När jag är uppe tidigt om mornarna och lyssnar från mina högtalare måste jag bitvis stänga av ljudet helt för att det är för högt. Jag har tänkt på detta i flera år, och det gör att jag ibland lyssnar via laptop istället där jag ju kan styra lite mer (eller så går jag över till BBC Sounds).

En liten petitess, jag vet, men jag har velat fråga ett tag: är det möjligt att införa någon större kontroll över ljudnivån i appen SR Play?

Allt gott,
Lo
Lo Foster

Kommentarer

  • Hej Lo!

    Jag såg att du hade kontaktat Lyssnarservice om denna fråga, och tackar för att du tog dig tid att posta den även här i forumet!

    Jag har ett lite liknande problem, men under kvällen, när jag ofta somnar till ett program och inte vill hålla min make vaken. Volymen i appen följer volymen för media i mobilen i övrigt. Att skruva upp eller ned volymen med sidoknapparna på telefonen, eller med hörlurskontroller, fungerar, men det är svårt att få volymen rätt.

    Jag brukar själv reglera uppspelningsvolymen via reglaget i kontrollcentret, för hos mig blir det ringsignalen jag påverkar med de fysiska knapparna om jag inte redan spelar ett ljud. I kontrollcentret kan jag dessutom enklare ställa in så låg ljudvolym så att jag - men inte maken - hör den podd jag för tillfället har till godnattsaga:
    Använda och anpassa Kontrollcenter på iPhone - Apple-support

    Redan i vyn på bilden nedan kan jag reglera detta bättre än med knapparna. Om jag trycker på mediereglaget som jag har ringat in, så öppnar sig samma reglage i en större version, där det blir enklare att justera volymen exakt.

    Hoppas att detta hjälper dig!

    Jag trodde dock att samma problem gäller för all media i Iphone-appen, inte specifikt för vår app. Vad lyssnar du på för innehåll från oss? Är det samma kanal eller program du kan få in vettigt låg volym på i din laptop?

    Annika Webbmaster
  • Detta blev lite otydligt, i och med att jag missade ett "innan jag startar uppspelningen":

    Jag brukar själv reglera uppspelningsvolymen via reglaget i kontrollcentret innan jag startar uppspelningen, för hos mig blir det ringsignalen jag påverkar med de fysiska knapparna om jag inte redan spelar ett ljud.
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,
    Har inte samma problem med ljudnivån med andra radioappar (BBC Sounds, Times Radio, Podcasts), utan det är specifikt SR Play vars lägsta ljudnivå är för hög.Tänkte bara kolla om det fanns något sätt att påpeka, inte nödvändigtvis få hjälp med, så jag missförstod nog.

    Lo
  • Tack, att andra appar har en annan hantering av volymen, visar ju att det finns möjlighet att reglera volymen på ett bättre sätt. Jag kommer att be mina kolleger att undersöka detta, men inte under den närmaste tiden, eftersom appen just nu genomgår stora förändringar som de behöver fokusera på.

    Tack för att du vill hjälpa oss att göra appen bättre!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.