Vad hände på årsmötet?

Hej, jag skulle ha kommit på årsmötet för klubben. Men jag fick förhinder. Jag har inte sett att någon information har kommit ut av det mötet. Var det några viktiga saker som det beslutades över?

Eva

Kommentarer

  • Hej Eva,

    tråkigt att du inte kunde närvara men kul att du visar intresse.
    Nedan ser du vad nya styrelsen har mailat ut till alla medlemmar.

    "På årsmötet den 28 april valde Sollentuna TK:s medlemmar en ny styrelse. Vi i den nya styrelsen tackar den gamla styrelsen för ett gott genomfört arbete, och medlemmarna för förtroendet att leda klubben framöver. Vi har inlett arbetet som på kort sikt kommer att fokuseras på Sollentunaspelen, personalfrågor och den ordinarie, huvudsakliga verksamheten.

    Inledningsvis vill vi poängtera att vi inte har för avsikt att genomföra några stora förändringar i vare sig personalgruppen eller i verksamheten. STK har som tradition att erbjuda förstklassig tennisutbildning för alla åldrar och för alla nivåer; för ung som gammal; från nybörjare till elit. Vi ser ingen konflikt i att i en stor klubb som STK bedriva en bred verksamhet genomförd med hög kvalitet på samtliga områden. Tennis für Alle!

    Sollentunaspelen
    Tävlingen spelas på Edsvikens TK:s och Rotebro TK:s grusbanor och är en av de största tävlingarna som genomförs i Stockholmsområdet. Självklart deltar många av klubbens egna spelare, och de uppskattar givetvis om ni ger dem sitt stöd på plats. Spelen avgörs i 6 juniorklasser, en herr- och en damklass. De startar den 29 maj och finalerna spelas den 7 juni.

    Personal & Klubbchef
    Johan Porsborn - som skulle ha tillträtt som klubbchef i höst - har erbjudits och tackat ja till tjänsten som sportchef på SALK. Vi gratulerar Johan till jobbet och önskar honom självklart lycka till. Det innebär samtidigt att vi i styrelsen kommer att fokusera på rekryteringen av en ny klubbchef. Denna process inleds omedelbart.

    Bollskola, Tennisskola, Vuxentennis och Tävlingsjuniorer
    Vi i styrelsen kommer tillsammans med tränarna att fokusera på att kvalitetssäkra verksamheten, samt säkerställa att sommarens och höstens kursverksamhet fylls med spelare. Det senaste året har vi tappat deltagare inom samtliga områden, vilket måste åtgärdas för att framöver ge de möjligheter till utveckling av verksamheten vi önskar.

    Med vänlig hälsning,
    Styrelsen, Sollentuna TK

    Mathias Malmgren
    Mats Ahlberg
    Marika Mourad
    Walter Krämbring
    Åsa Nordlander
    Valentin Manolescu
    Åsa Hallgren
    Stefan Ericson
    Anna-Lena Blomkvist"

    Magnus Sjöberg Verksamhetsansvarig