Vad är det här Play, Stay, Mini, Mid, Maxi?

Det är så många saker jag inte förstår när min son pratar om alla termer som ni har i klubben. Kan ni förklara?

Lorem Ipsum

Kommentarer

  • Sedan ett antal år tillbaka är det Play&Stay-konceptet som anses vara det främsta för att lära ut tennis och som även stöds av det Internationella Tennisförbundet(ITF). Konceptet handlar om att anpassa boll och spelplan efter spelarens ålder och spelnivå. Detta gör att det blir både lättare och roligare att spela tennis direkt från start.
    Mini spelas med mjukboll som är 75% långsammare än vanliga bollar och för spelare mellan ca 5-9 år.
    Mid spelas med en boll som är 50% långsammare och för spelare mellan ca 8-10 år.
    Maxi spelas med en boll som är 25% långsammare och för spelare mellan ca 9-12 år.
    Se ITF:s kampanjfilm för Play&Stay: https://www.youtube.com/watch?v=zrV3vXpzgNI

    Henrik Åberg Verksamhetsansvarig