Lediga men inte lediga banor

Hejsan,
Lediga strötider i Edsbergshallen är ju en bristvara, särskilt kvällstid på vardagar. De gånger jag ändå lyckas norpa en timme vid 20- eller 21-tiden är det nog mer regel än undantag att minst en bana står tom vid sidan om, vilket då inte syns i Matchi. I den utsträckning det är fråga om kontraktstider förstår jag att ni i STK har begränsat inflytande över ledigställandet, men man kan nog ana att det i åtminstone några fall är fråga om klubbens tider. När det blir så att sådana tider av något skäl inte kommer utnyttjas, är det jättebra om tränarna/spelarna också frigör dem som strötimmar. Det skulle glädja mig och säkert många fler som med ljus och lykta letar speltider.

Mats Odenstad

Kommentarer

  • Bra påpekat, Mats!
    Vi tränare kan absolut bli bättre på att ledigställa tider när vi vet att tiden inte kommer utnyttjas. Ibland blir det dock tyvärr tomt då spelare helt enkelt inte dyker upp utan att meddela, men de gånger vi får reda på att vi inte behöver en bana ska vi bli bättre på att ledigställa den!

    Henrik Åberg Verksamhetsansvarig