Radarbilden för regn stämmer inte på www.smhi.se

Regnradarn på www.smhi.se visar sagobilder åtminstone för Skåne. Enligt bilden ska det ha varit uppehållsväder sen i natt. Stämmer inte. Det har varit nederbörd och duggar fortfarande kl 10:00.

Lika illa i android-appen om man väljer att titta på radarbild över Sverige eller södra Götaland, då ska det ha varit snustorrt i Skåne.

Tittar man däremot på Norden i android-appen så verkar den mer sanningsenlig.

Har anmärkt på detta i appen tidigare att det bara är Norden-bilden som stämmer men tydligen är det lika illa med radarbilden på www.smhi.se

Kommentarer

  • Hej Bo Det är så att väderradarn i Ängelholm är ur funktion på grund av uppgradering

  • Eftersom vädret i Nordenbilden stämmer bättre finns data tillgängliga och borde läggas ut i övriga bilder. Om det inte går borde områden utan data markeras som okänt läge i stället för att visa uppehållsväder.

    Om jag inte minns fel har regnradarbilder för Sverige och södra Götaland visat uppehållsväder över Skåne och Danmark åtminstone sedan sommaren 2014 oavsett verkligt läge. Har Ängelholmsradarn varit otillförlitlig så länge?