Varför får jag en pappersavisering när jag har autogiro?

Jag har autogiro och vill inte ha pappersfaktura, varför kan ni inte tillgodose kundens önskemål?

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Eva,

    eftersom vi är tvungna att avisera autogirodragningen och i dagsläget inte kan göra det elektroniskt skickar vi ut den som pappersavisering. Vi vet att efterfrågan är stor så förhoppningsvis finns möjligheten att välja elektronisk avisering inom kort!

    Vänliga hälsningar,

  • Finns det möjlighet till elektronisk avisering ännu? Mvh

  • Hej Rebecca,

    Endast på våra kreditkort har vi E-faktura men inte ännu på våra lån.

    Vänlig hälsning,

  • Kan man inte koppla aviseringen till postens epostbox? (för att slippa pappershanteringen)

  • Hej Tommy,
    Vi kommer från och med Mars månad att ta bort pappersaviseringen för dom som har autogiro kopplat till sitt lån. Vi erbjuder tyvärr inte den tjänsten att man kan koppla sin avisering till postens epostbox.

    Med vänlig hälsning,

  • Detta svar hittade jag här.
    Vi kommer från och med Mars månad att ta bort pappersaviseringen för dom som har autogiro kopplat till antingen sitt kreditkort eller sitt lån. Vad menar ni med att ta bort pappersaviseringen,slipper jag då att få dessa i brevlådan eller kommer det elektroniskt?

  • Hej

    De som har privatlån och valt autogiro som betalmetod kommer från mars månad inte få några pappersfakturor längre utan fakturan ser man då i internetbanken. Har man däremot inte valt autogiro som betalmetod kommer pappersfakturan fortfarande skickas. Kreditkortskunder kan välja e-faktura som betalmetod om de inte vill ha pappersfaktura.

    Vänligen

    Bästa svaret
  • !Hej jag ska betala tillbaka lån hur kan jag ta båt autogiro på mitt bank

  • Hej

    Om man vill ta bort ett autogiro kopplat till ett lån så kan vi hjälpa till över telefon på nummer 0771-717 710. Det går också bra att skriva till oss från mailen som man kommer åt när man är inloggad på internetbanken. Om man ska lösa ett lån så är det viktigt att ringa oss först så att vi kan ge rätt lösensumma.

    Vänligen

  • Varför dras det en aviseringsavgift fortfarande, trots att ni tagit bort avierna? Har autogiro och avierna försvann ju under mars månad.

  • Hej Anne,

    Vi har andra kostnader för framtagandet av våra fakturor som kommer att kvarstå även om vi inte skickar ut en makulerad faktura per post. Vi kommer därför i dagsläget inte kunna ta bort aviavgiften.

    Vänlig hälsning,

  • Hej!

    Kan autogirodragningar aviseras via E-faktura?

    mvh Christian

  • Hej!

    Jag uppfattar att det finns tre varianter på "automatiska betalningar": E-faktura, E-faktura med autogiro samt autogiro. Är det rätt uppfattat? Varför behöver varianten "E-faktura med autogiro" finnas?

    Varför kan det inte på Marginalen Bank tydligt anges för resp. fakturautställare vilket av tre ovan nämnda betalsätt som gäller?

    mvh Christian

  • Hej

    Det är inte möjligt att hos oss ha autogiro aviserat med e-faktura vid betalning av våra produkter.
    Man kan alltså ha avisering med e-faktura eller autogiro eller pappersavisering.
    E-faktura går endast att ha som betalningsmetod på våra kreditkort, inte privatlån.
    På privatlånen väljer man pappersavisering eller autogiro.
    Är man sparkund och vill betala till andra fakturabeställare via vår internetbank går det att lägga upp betalningar med e-faktura som dras via autogiro förutsatt att fakturautställaren stöder ett sådant upplägg och att man har ett lönekonto.

    Vänligen

  • Hej om man är kund i en annan bank och tar ett lån hos er och anmäller autogiro slipper man papper hem då också eller skickar ni hem dom varje månad ändå? Mvh Zoltan

  • Hej Zoltan,

    Om man väljer autogiro så får man inga avier skickad till sig, dessa hittar man istället i våran internetbank. Där hittar man också all information om sina engagemang i banken.

    Vänlig hälsning,

  • Hej!

    Hur kan man se hur mycket man har kvar av ett lån?

    Har ett privat lån och har autogiro.

  • Hej Denice

    Den som har ett lån hos oss hittar all information på Internetbanken.
    Du loggar in med Bank-Id eller E-legitimation.

    Hälsningar

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.