Läs- och litteraturfrämjande: Vuxenverksamhet? Egen insats?

Angående litteratur- och läsfrämjande,
om jag förstår rätt så riktar sig bidraget även till vuxenverksamhet?

Vad kan räknas in under egen insats i den ekonomiska sammanställningen, är det arbetsplats t.ex. och om ja, hur beräknar man kostnaden i så fall?

Kommentarer

  • Hej Ulla!

    Bidraget riktar sig både till vuxenverksamhet och till barn- och
    ungdomsverksamhet.

    Under egen insats kan ni räkna in tex kostnader för personal och lokal.

    För mer specifika frågor om hur kostnader kan beräknas kan ni vända er till ansvariga handläggare. För kontaktuppgifter se Stöd till läs- och litteraturfrämjande insatser - scrolla ned till Kontakta oss - handläggare.

    Vänligen,