Har Kläppen regler för privata drönare?

Hej. Jag tänkte åka upp till Kläppen till påsk. Jag undrar vad ni har för regler för drönare i ert skidsystem och stugbyar. Både när systemet är öppet och när det är stängt för dagen. Tack för hjälpen!

Kommentarer

  • Hej Henric,
    Vad bra att du kontaktar oss om detta!

    Vi har inga speciella regler för drönarflygning utöver dem reglerna som satts upp av Luftfartsverket och Trafikverket. Du får använda din drönare hos oss både dag-och nattid. Så länge du flyger ansvarsfullt och inget utsätter någon för risker så är det fritt fram att flyga din drönare hos oss!

    Hoppas du får en härlig semester hos oss och kanske även lite fantastiska bilder med drönaren!

    Med vänliga hälsningar
    Theodor
    Kläppens bokningsavdelning