Byta webbläsare?

Hur f-n kan ni vara sådana idioter så ni ska tvinga folk att byta webbläsare för att kunna se play programmen nu?? Är ni så pengakåta så ni måste göra en deal med Chrome för att kunna driva sajten eller vad ligger bakom. Detta är rena diktatur och kommunist fasoner. Skärp er och ge tillbaka programmen till alla.....OAVSETT webbläsare!!!!!!

Peter

Kommentarer

  • Hej Peter!

    Jag antar att det är den nya tjänsten Viafree som avses. Jag kan höra med vår kontakt på MTG om hur det egentligen är tänkt. Jag håller med om att det låter konstigt.

    Med vänlig hälsning

    Per Johansson

    Webb-TV.nu
  • Hej!

    Har nu fått svar och Viafree har ungefär samma systemkrav som Viaplay. Se: https://viaplay.se/requirements

    För bästa funktion rekommenderas Chrome men även andra webbläsare kan användas. När jag själv testar med Windows och Mac OS så fungerar mina alternativa webbläsare.

    Detta kan jag läsa mig till på deras sida:

    Vad behöver jag för att kunna se Viafree?
    Viafree stöds av de flesta webbläsarna, dock inte Internet Explorer på Windows 7 vilket beror på att Microsoft inte längre har support för denna version.

    Hoppas du är nöjd med svaret!

    /Per

    Webb-TV.nu